Ante och abortfrågan

Efter mitt för förra inlägg om cafébesöket var det säkert flera som starkt undrar vad jag tycker i abortfrågan. Därför tänkte jag lägga upp mitt projektarbete jag gjorde i 3:an om abort

Hej jag heter Andreas Wiggy och har skrivit om abort

Vad är abort?

Abort är när man dödar ett barn

jag tycker inte man ska döda barn för det sa min dagisfröken redan på dagis. Alla måste leva, tänk liksom själv om du blev dödad. Då hade du ju inte blivit glad. Det är särskillt synd om barn sm dör av abort i så tidig ålder och aldrig får chansen att leka med lego :(.

Om jag hade blivit aborterad hade jag enligt vissa i min klass världen en tjänst. Men jag vill vara en glad morot och att barn ska leva.

Sammanfattning

Abort är dumt och bra. Dåligt för att tjejer som skulle blivit riktigt läckra som tonåringar försvinner och bra för att elaka personer som Stalin, Hitler och Calibanio inte kommer till världen.

Resultat

I min underökning vad folk tycker om abort frågade jag 5000 dagisbarn i åldrarna 3-6 vad de tyckte om abort

67% "jag tycker abort är bra för jag får glass då"
13% "abort låter som en leksak, är det lego?"
19% "vår kristna dagisfröken dödar oss om vi inte säger det är dåligt"
1% "Är det inte du som är med i bonde söker fru?"

Fick vg- på projketarbetet :)

puss /wiggybooi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0